2009-06-03

Hund

Vad har vi för oss?
Inte så mycket.
Jobbade fredag och lördag natt, gått kurs måndag och tisdag ska jobba natt onsdag och torsdag.

Passar på att ta lekpass med Cibel så ofta jag kan. Hon gillar att kampa och jaga boll, både stora och små.
Vi var på valpkurs igår, hon sköter sig bra tycker jag. Trots att hon gärna vill kampa med kopplet, kan inte sitt på komando. Hon vill leka med mig trots det är flera roliga valpar omkring, det tycker jag är viktigast. Man kan lära gamla hundar sitt det är jag övertygad om.

Blaze och jag filar på slalom, stegförflyttningar och att hon söker spontan kontakt med mig, underlig blandning. Vi försöker också leka mycket, det är inte lika lätt men vi jobbar på det.
Idag har hon varit och simmat för sista gången inför sommaren så nu får vi hålla igång med annat.

Katja hon är lycklig om hon får göra lite konster och få godis eller gå på en egen promenad utan dom andra monstren. Hon kan bjuda in Cibel till lek ibland men det blir inte långvarigt.

Magnus kom hem från Stockholm i söndags han har inte varit hemma sen i Påsk hundarna vart jätteglad. Cibel funderade en kort stund sen vart han överfallen, hon tycker att det är toppen med en till som kan leka med henne.

/ Yvonne

3 kommentarer:

Sara & Ashiki sa...

Ashiki kan inte heller sitt på kommando, och jag tänker precis som du. Han lär sig förr eller senare, ingen idé att få panik. De är ju faktiskt bara barn än! Vi leker oxå massor, och är och tittar på skyddsträning varje vecka. Min förhoppning är att han ska lära sig genom att titta på de andra, och när vi väl kör igång är han fullärd! ;) Bra plan va?
Han är så på hugget när vi är där, och vill absolut få vara med och tugga på någons arm. Igår var han klassens clown på riktigt och spexade som en galning framför alla åskådare! Underbara lilla hund!!
Kram

Anonym sa...

Hej gick DM i viltspår med Chilli förra onsdagen.Det var nära storm men han fixade det jättebra.Han gick av lite grann men letade upp det själv.Nu väntar jag resultatet jag vet att han är med dom fem bästa men inte placering håll tummarna.
Arne.

Yvonne sa...

Spännande.
Jag ska hålla tummarna.
Kram Yvonne