2009-06-07

Agility


Idag har vi tränat Agility, det är första passet sen i September förra året.
Maud och jag satte upp en hoppbana med några klurigheter och en inte helt lätt slalomingång.

Blaze och jag började, första försöket missade hon ingången till slalomet för att jag inte gjorde bytet som jag skulle. DUKTIG HUND, matte får bakläxa. Andra försöket gick kanon, jag fixade bytena och Blaze gjorde ett toppenlopp. Vi behöver få upp lite mera fart men det kommer.

Maud och Leia var inte i fas, hon har varit så yvig på dom sista tävlingarna men det fick vi inte fram idag. Lite bättre timing så funkade det bra för dom med.

Cibel fick prova på lite tunnlar, lilla gula gick bra sen tog hon den långa blå. Platta är ju lite svårare men med lite hjälp tog hon den med.
Nu ikväll är dom ganska trötta och sover gott.

/ Yvonne

1 kommentar:

Hilde sa...

Ja, ränderna går aldrig ur en bra hund :))
Krama om er alla från Hilde!