2009-11-23


På lördag var Blaze och jag och tränade Agility i ridhus med Väkk.
En hoppkombination med en ganska svår slalom ingång och en med kontaktfält och en massa tunnelöppningar.

Vi började med hoppen, Blaze var galen och lyssnade dåligt i början. Jag gjorde en enklare variant så vi kom i fas med varandra sen gick det bättre.
Kontakt fälten måste vi få bättre flyt på. Antigen så hoppar hon av eller så tar hon för god tid på sig. Aldrig är man nöjd.

Söndag for Annicka och jag till skogen, hennes hundar har inte prova på spår så vi gjorde några korta godis spår till dom.
Blaze fick ett på ca. 300 meter med 4 apporter det gick kanon tog alla. Cibel fick ett på 150 meter godis i starten och mitt på, och pipleksak på slutet. Hon spårade jättebra, har ju inte gått så många spår med henne.
Hundarna tyckte att det var så kul att jag åkte iväg idag med.
Blaze spårade 500 meter hittade alla 5 apporter och en snusdosa med kattmat som slut.
Cibel spårade jättebra 300 meter men har inte förstått att man ska plocka apporter så det får vi jobba på. Kattmaten på slutet hittade hon.
Katja var med idag, hon är tokgalen glad när hon är i skogen fick spåra 150 meter till kattmaten.

/ Yvonne


1 kommentar:

Babbsan & Neddus sa...

Hejsan på er alla!
Härligt med spår men vilken tid att lägga till alla vovvarna ; ))
Vimsiga Babbsan som inte kommer ihåg från dag till dag...........
Visst skulle du ställa på S. Stockholm?
Då kanske vi ses.
// Nattis.