2009-08-02






Vart vart denna helg av?
Fredag åkte jag, Sören, Blaze och Cibel till min syster utanför Östersund.
Där fick vi Surströmming med tillbehör, hundarna tyckte det luktade speciellt.

Lördagmorgon åkte vi till Svenstavik på utställning.
Gisse var där med sina hundar men hon ställde bara ut Vindaloo.
Han var först ut, han fick ett HP. Cibel var nästa hund och hon fick också HP. Så skulle dom bedömmas mot varandra och då vart Cibel, för denna domare bäst valp av dom två. Vi stannade inte till finalen.
Blaze fick en slät etta men är värdsbäst ändå.
Efter lite mat var vi och gjorde av med lite pengar innan vi for hem.

Söndagmorgon, Blaze och jag for till Timrå på DM i Agility. Sex lopp skulle avverkas.
Vi tog oss igenom dom två första, diskad i dom två kommande och dom två sista fixade vi.
Det vart inga toppen resultat men jag var toppen nöjd, Blaze lyssnade.
Maud från klubben var också där, jag fick hjälpa henne med Gimla då hon nyss fått barn och inte är återhämtad i kroppen. Maud körde två lopp och jag fyra. Gimla är en riktig räser-råtta.
När det kom till prisutdelningen hade vi som lag tagit en silvermedalj i klubb DM:et i Agility.

/ Yvonne


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla för att du körde Gimla! Blaze gick riktigt bra i några lopp!
Hälsningar, Maud

Heléne sa...

Grattis till en härlig och lyckad hund helg:D
Hälsningar
Heléne

Anonym sa...

Halloj!!
Grattis till alla fina meriter -en "rätt" så lyckad helg ändå!!!
Kram från oss i Broddboskogen...

Hilde sa...

Håller med dig : Blaze är "världsbäst" - i allt hon företar sig - för dig och mig :)

Kramar till er alla, inkl. Sören, från Hilde