2009-07-23


Katja har fått sig ett bad och klippning sen sist. Det är så mysigt med en nybadad hund. Hon blir så mjuk och len i pälsen när den är nyklippt.

Vägde och mätte Cibel, hon är lika stor som Blaze var när hon var 6 månader, 15,5 kilo och c:a 53 centimeter hög. Jag har ju inbillat mig att Cibel är lite större men vi får väl se var det slutar, hon har iallafall längre svans.

Blaze och jag har tävlat Agility idag.
Västernorrlands kennelklubb och Härnösands bhk sammarbetar och har en 4-dagars tävling i Bergsåker bara ett par mil från oss.

Jag är nöjd med dagens lopp.
Började med Hopp 2, en klurig bana med många snurrar. Hade 5 hinderfel plus lite tidsfel, att vara lite seg och ha vida svängar har man inte råd med.

Agility banan hade ett par svåra ställen, jag hade lite för bråttom så Blaze hoppade hindret tillbaka istället för att runda hinderstödet så det vart en disk. Duktig hund som gör som Matte vill.

Blaze var med mig idag och det känns skönt, det går ju ut på att ha ett bra sammarbete.
3 tävlingsdagar kvar så våran uppåtspiral ska fortsätta uppåt.

/ Yvonne


1 kommentar:

Hilde sa...

Jag håller, som alltid, tummarna för er :)
Kramar från Hilde
PS: du ser väl till att få några kort tagna, eller?