2009-09-13


Idag har Olle gjort sin debut i ringen på
Eskilstuna BK. 1 med HP, BIR, Bis 4.
En till snygg kille, som fick visa framtassarna i regnet.

Blaze och jag har ju varit och tävlat Agility i lera och regn och lite sol, med skiftande resultat.
Första loppet på lördag, ja vad kan man säga "Tok Blaze" hon hittar vägar som inte finns.
Nästa lopp var snyggt men lite fel väg, jag sprang inte sa Maud. Med Gimmla hade jag 5 fel och vart 2:a.
Maud och Leia fick ett onödigt 5 fel i slalom i hoppklassen, DQ i dom andra.

Vi bodde hos Syrran. Efter tävlingen kom Gisse med Vindaloo och Chili på besök.
Jag fick mig en hel del pussar och bus. Det är så kul att få träffa dom och se hur Vindaloo växer till sig.

Idag kom Blaze och jag runt med 0 hinderfel men jag tog det lugnt och stannade ordentligt på kontaktfälten det var så lerigt att det var halkrisk, så det vart tidsfel.
Hoppklassbanan var svår och Blaze tog hellre en tunnel än slalom.
Gimmla var lite "Toka" idag, tog ett hinder nittio grader vänster istället för en tunnel rakt fram. Med Maud gick hon nolla och vann, Pinne och uppflyttad till Hopp 2.
Maud och Leia hade inga bra starter idag så det vart DQ.

Stort Grattis Till Oss alla och alla andra jag känner som varit ute och tävlat i helgen.

/ Yvonne

2 kommentarer:

Wheaten Barbro sa...

Bra kämpat av er alla i helgen. Varför är agility såååååååå svårt?
Vi har bara softat i helgen här hemma i Gefle.
// Kramis till er alla från Oss.

Maud sa...

Grattis till fina prestationer i helgen och stort tack att lilla Gimla fick föja med!!!