2009-04-27


















Förra veckan simtränade Blaze två gånger. Vi var ute på klubben fyra gånger.
Måndag hade jag kurs, tisdag öppen träning på kvällen, onsdag tränade vi lydnad på förmiddagen och torsdag hade vi valpträff.
Fredag var vi hemma på gården och jag tog Cibel på små promenader. En förbi skolan där vi hälsade på barnen. Sen tog vi en tur i skogen hon hade bra koll på mig det är skönt. Måste bara komma ihåg att göra det ofta nu när hon är liten.

Helgen har vi tillbringat på klubben. Har haft lydnadshelg med Nancy Nilsson.
Det har varit nyttigt och kul. Vädret har varit toppen men lite för varmt för Blaze.
Hon är ju inte i träningskondition än, vi körde några korta pass. Cibel fick vara med på söndag, hon fick träna på att leka och kontaktövningar.

Idag har Annette och jag varit med våra valpar på stan och miljötränat. Nova är en schäfer på 11 veckor. Dom var så duktiga vi gick över bron vid Clas Olsson upp till torget där satte vi oss och tittade på folket. Tog en glass, gick in i Hundaffären på vägen tillbaka till bilarna.

Nu har hon sovit sött några timmar. Blaze har också vilat, hon har jagat upp en katt i ett träd. Jag hoppas att den törs komma ner snart.

/ Yvonne

Inga kommentarer: